مشکل انتقال آب به شهرک گلخانه ای حل شد

نشست ستاد توسعه گلخانه های استان البرز تشکیل شد.

به گزارش روابط عمومی شرکت سنگرسازان نور، به منظور بررسی و رفع موانع و مشکلات شهرک گلخانه ای شرکت سنگرسازان نور، نشست ستاد توسعه گلخانه ها در سازمان جهاد کشاورزی استان البرز تشکیل شد.

در این نشست که مهندس عبدالرضا بازدار رئیس، معاون و مدیران سازمان جهاد کشاورزی البرز حضور داشتند، مهندس علی میرابی مدیرعامل شرکت سنگرسازان نور، ضمن ارائه گزارشی از پیگیری های صورت گرفته از سال 1400 تا کنون، گفت: علی رغم دستور مستقیم دکتر عبدالهی استاندار محترم و نشستهای مکرر در سازمان جهاد کشاورزی و جلسات ستاد توسعه گلخانه های استان البرز، مشکل تامین آب برای شهرک گلخانه ای تمام مدرن این شرکت، همچنان مرتفع نشده است.

وی با اشاره به اینکه عنایت ویژه به توسعه گلخانه ها، از برنامه های استاندار محترم البرز بوده است، افزود: مشکل تامین آب و همچنین معضل تخصیص اعتبارات جهت پرداخت تسهیلات، از مهمترین موانع در توسعه گلخانه ها محسوب می شود و لازم است در این حوزه، تسهیل گری ویژه ای صورت گیرد.

میرابی با اشاره به نیاز مجموعه گلخانه ای تمام مدرن شرکت سنگرسازان نور به 220 هزار متر مکعب خاک برداری و 130 هزار متر مکعب مخلوط ریزی، تصریح کرد: برآورد هزینه اولیه ما برای انجام عملیات زیر سازی، بالغ بر 600 میلیارد ریال است که تا کنون 80 هزار متر مکعب خاک برداری در عرصه این شهرک انجام شده است و حمایت ویژه مسئولین محترم استان، گره گشای ما در ادامه مسیر خواهد بود.

مدیرعامل شرکت سنگرسازان نور در بخش دیگری از سخنان خود، با اشاره به قول مساعد دکتر مجتبی عبدالهی استاندار محترم و همچنین دکتر نجفیان ریاست محترم امور منابع آب استان در زمینه تخصیص پساب فاضلاب به این مجتمع گلخانه ای، خاطر نشان کرد: این شرکت پروانه یک حلقه چاه آب را خریداری نموده و آمادگی اخذ مجوزهای لازم در این زمینه را دارد اما علاوه بر بعضی از موانع ساختاری – تشکیلاتی در مسیر صدور مجوزها، بخشنامه کاهش 47 درصدی در میزان آب قابل برداشت، نیازمند بازنگری و صدور مصوبه لازم در این کارگروه است.

گفتنی است در پایان نشست و بر اساس مصوبه ستاد توسعه گلخانه های استان البرز، انتقال آب بدون کسر آبدهی مورد تصویب قرار گرفت.

پیام بگذارید

کلیه فیلدهای مشخص شده با ستاره (*) الزامی است